Pages

Saturday, July 2, 2011

Kelebihan Dan Kekurangan Android

android Kelebihan Dan Kekurangan Android

Sistem Operasi Google Android di hand phone memang masih baru, namun demikian Sistem Operasi Android telah mengalami perkembangan yang cukup pesat. Dicipta sebagai tandingan iOS, Android menunjukan grafik perkembangan yang baik, ini tentu menyebabkan kebanyakkan pengeluar hand phone berlumba-lumba untuk menghasilkan produk yang berasaskan OS android ini.
Jika Anda bercadang membeli sebuah hand phone Android, dan ingin tahu apa kelebihan dan kekurangannya, berikut ini beberapa kelebihan dan kekurangan operasi Android.

Kelebihan Hand phone Android
Multitasking – Hand phone Android boleh menjalankan pelbagai aplikasi, ini bermakni anda boleh browsing, Facebook sambil mendengar lagu.
Kemudahan dalam Notifikasi – Setiap ada SMS, Email, atau bahkan artikel terbaru dari RSS Reader, akan selalu ada notifikasi di Home Screen hand phone Android, tak ketinggalan Lampu LED Indikator yang berkelip-kelip, sehingga Anda tidak akan terlewat walau satu SMS, Email ataupun Misscall sekalipun.
Akses Mudah terhadap Ribuan Aplikasi Android melalui Google Android App Market – Kalau Anda senang install aplikasi ataupun games, melalui Google Android App Market Anda boleh mendownload berbagai aplikasi dengan percuma. Terdapar ribuan aplikasi dan games yang siap untuk Anda download ke hand phone Android.
Pilihan hand phone yang berbagai-bagai – Bercakap mengenai hand phoneAndroid, akan terasa ‘bebeza’ dibandingkan dengan iOS, jika iOS hanya terbatas pada iPhone dari Apple, tetapi Android tersedia di HP dari berbagai pengeluar, mulai dari Sony Ericsson, Motorola, HTC sampai Samsung. Dan setiap HP Android dengan datang dengan gaya masing-masing, seperti Motorola dengan Motoblur-nya, Sony Ericsson dengan TimeScape-nya. Jadi Anda boleh memilih HP Android sesuai dengan pilihan mereka
Boleh menginstal ROM yang dimodifikasi – tak puas dengan tampilan standard Android, jangan bimbang kerana ada banyak Costum ROM yang boleh Anda guna di HP Android.
Widget – benar sekali, dengan adanya Widget di homescreen, Anda boleh dengan mudah mengakses berbagai setting dengan cepat dan mudah.
Google Maniak – Jika Anda pengguna setia layanan Google mulai dari Gmail sampai Google Reader, HP Android telah terintegrasi dengan layanan Google, sehingga Anda boleh dengan cepat memeriksa email dari gMail.

Kekurangan
Tidak boleh dinafikan disamping kelebihan tentu ada kekurangan dari sistem operasi Android ini.
Memerlukan sambungan Internet yang terus menerus – kebanyakan HP Android memerlukan sambungan internet yang sentiasa aktif.kena ada duit lebih sikit la kalau nak gunakan HP android ni..
Iklan – Aplikasi di HP Android memang boleh didapatkan dengan mudah dan percuma, namun masalahnya di setiap Aplikasi tersebut, akan selalu ada Iklan yang terpampang, entah kat atas atau kat bawah aplikasi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...